tisdag 30 oktober 2007

LEKTIONER I TÅLAMOD

Ibland har jag tänkt att uppgiften med mitt liv i den här inkarnationen är att lära mig tålamodets konst.
Har fått rika övningstillfällen och tycker att jag gjort vissa framsteg.
Och i dag var defenitivt dagen för mitt mästarprov!
Kom av Airbus planet i Los angeles bland de första men var SIST ut från passkontrollen efter 1,5 timmas köande..
Skällde visserligen lite på den passkontrollant som slutligen tog sig an oss. På att hans kollegor jobbat sig igenom vår kö med en sådan ofattbar långsamhet. Var för övrigt ganska tålmodig.
I kön till Air France biljettdisk i Paris - och när vi expedierades - var jag också snäll och duktig. TROTS att ärthjärnorna i Tahiti hade ändrat våra namn till Veronica och Lars OCH dessutom lyckats annulera hela vår bokning mellan Paris och Stockholm. Så att vi utan god övertalningsförmåga OCH stort tålamod varken hade fått resa hem eller fått hotell- & matkompensation för inställt flyg.
Sitter nu på ett RER snabbtåg på väg in till Paris för att äta middag. Ett snabbtåg som visat sig vara långsammare än Roslagsbanan vid strömavbrott.
En olycka med tåget framför oss gör att vi vid varje station måste stanna i 10 minuter och hela tiden tackas för det stora tålamod vi visar.
Jag har inte skrikit eller varit otrevlig på hela dagen. Behandlat alla jag mött och som ställt till det för oss med respekt. OCH faktiskt överlevt denna tålamodsprövande dag UTAN några större blodtryckshöjningar.
Så jag har nog klarat mitt mästarprov i tålamod idag!

Inga kommentarer: