tisdag 9 oktober 2007

TJOCKISAR I SÖDERHAVET

Någon gång för länge sedan läste jag att det var vackert att vara tjock i Söderhavet.


Fetma var ett tecken på rikedom. De flesta polynesier som passerat 25-års strecket har stora tjocka magar – och det tycks som om de är mycket stolta över dem. Så det jag alltid trott skulle vara en skröna är nog faktiskt sant. Så nu går vi omkring härnere med våra flyplans-svullna magar och känner oss rika! Ett bildkollage över dagen följer här (fast datorn vill inte kännas vid den nya lilla kameran så alla bilder från pool och strand kommer – förhoppningsvis – inom kort.) Vi har i alla fall sett både soluppgång och nergång på stranden. 



Solat och badat i poolen som har sandbotten, snorklat och på 15 minuter sett fler vackra fiskar än under en vecka med tuber i Egypten, varit på markna i Papeete, fotat solnedgång, ätit middag och skall nu stupa i säng! JO - på inresekorten som man fyller i här kan man välja mellan tre alternativ för purpose of travel: Business, vacation OCH honeymoon. Det har jag aldrig sett förut! Men då kanske inte för svenskar för efter denna 33-timmars resa rör man sig som ett fyllo i slowmotion och talar på ungefär samma sätt.


2 kommentarer:

My Dahlström sa...

Hur varmt är det då? Är det lika vackert som på bilderna man får upp på google? Är vattnet lika blått?

http://mittlivefterstudenten.blogspot.com/ är min blogg! Har bara 4 inlägg än, hinner aldrig skriva! Hälsa Pappa, jag älskar er!

My Dahlström sa...

jag har skrivit inlägg på min blogg, läs det. kommer skriva nyheter och så där som ni kan läsa! älskar er! puss