söndag 28 oktober 2007

TILLBAKS PÅ TAHITI

Att komma tillbaks till Le Meridien på Tahiti kändes lite som att komma hem. Anläggningen som inte ser så kul ut på foton är en riktig pärla! Kommer du någon gång hit ner är det här du ska bo! För efter den långa flygresan it är det skönt att landa in lite. Och inför hemresan måste man ofta bo en natt på Tahiti då långflygningarna går tidigt på morgonen.
Den gästfrihet och vänlighet som Polynesien är så känt för, kan vi nu konstatera är en lite överskattad myt. UTOM här på hotellet. Det är den absolut vänligaste personal vi har mött på hela vår resa. Om SSQ (Scandinavian Service Quality Award) hade funnits här – skulle Le Meridien Tahiti vinna storslam! Alla ler, alla tycker om att ta hand om oss och alla bryr sig om hur vi har det. Kärlekfull service är ett bra sätt att beskriva bemötandet här. Idag har det varit två bröllop på anläggningen. Så den sortens kärlek är också ständigt närvarande. NU förstår jag också till fullo det som Laurence (PR- & Marketing manager) berättade för mig för tre veckor sedan. Det här om att Rae Rae:s är uppskattade inom service närningen. INGEN får en att känna sig så varmt välkommen som en Rae Rae i Polynesien!

Inga kommentarer: